niedziela, 17 lutego 2013

Jaurim. Rock po koreańsku.

Ci, który orientują się co piszczy w koreańskiej muzyce, wiedzą, że pierwsze skrzypce gra muzyka popowa czyli po prostu K-pop. Dla zwykłego laika może się wydawać, że w Korei nie ma  już innych zespołów niż girlsbandy i boysbandy. O artystach grających inny rodzaj muzyki, będzie nam trudniej szukać informacji, ponieważ nie są one tak popularne w kręgach zagranicznych fanów muzyki koreańskiej. Słuchając ostatniej EP-ki G-Dragona, a dokładnie utworu Missing You, zainteresował mnie głos kobiety, który pojawia się w refrenie.Jest to wokalistka Kim Yuna z zespołu Jaurim. Przyznać muszę, że to pierwszy zespół rockowy z Korei jaki znam. Grupa istnieje od 1997 roku, w ciągu których wydała osiem albumów.Moim zdaniem pierwsze wydawnictwa są ciekawsze, ponieważ są utrzymane w lekko psychodelicznym stylu. Słuchaczy przyciąga dojrzały i ciepły, a jednocześnie delikatny głos Yuny. Osobiście polecam kawałki Paae 파애 i Shining  oraz zachęcam do przesłuchania k-popowych fanów, jak i tych który z koreańską muzyką nie mieli do czynienia.




PS: Z zupełnie innej beczki. Ktoś może pamięta listę utworów zagranych na koncercie Slasha?  

2 komentarze:

  1. Widzę, że zabrałaś się za Jaurim. Rzuciło mi się w oczy twoje polubienei wyżej wymienionego Paae i zastanawiałam się czy "coś się święci"? A tu proszę :D
    Zespół znam po nazwie, jednak nie zagłębiałam się bardziej w ich twórczość, choć mam wrażenie, że Shining już gdzieś słyszałam.
    Zgadzam się co do głosu piosenkarki. Takich utwórów na mojej playliście mi właśnie brakowało. Coś czuję, że Paae na niej wyląduje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dopiero niedawno przyjrzałam się temu zespołowi, ale napewno będę się zagłebiać w ich twórczość. Podobno Shining to jedna z popularniejszych piosenek Jaurim, więc bardzo możliwe, że już mogłaś mieć do czynienia z tym kawałkiem. Cieszę się, że trafiłam w gust :)

      Usuń

Inne posty